Wéckový loyalty program

19. mája 2011, dorah, Čo sa mi dnes prihodilo

Minulú sobotu som, podobne ako horda iných Bratislavčanov a bratislavských prišel-

cov, brúzdala bratislavské ulice s cieľom urobiť si pekný rodinný program a obcho-

diť nejaké tie múzeá. Po vcelku peknom a príjemnom dni, sme sa celá partia mám

rozhodli „zavďačiť“ našim puberťákom večerou v nemenovanom fast foode americké-

ho charakteru na Hviezdoslavovom námestí (nemôžem si pomôcť, vždy si spome-

niem, že čo by na to povedal Igor Bukovský, ale aj tak mi chutí).

A tu sme narazili na neskutočnú nehoráznosť, ktorú do dnešného dňa neviem pustiť

z hlavy. Uvedený fast food totiž prevádzkuje skutočne svojský „vernostný program“

pre svojich zákazníkov. Do písmenka síce plnia povinnosť mať WC v prevádzke, kto-

rá im vyplýva zo zákona. Háčik je však v tom, že po tom, čo pri pokladni necháte

niekoľko desiatok Eur (ako v našom prípade – nasýtiť puberťáka nie je lacný špás),

WC samozrejme použiť môžte (veď ste platiaci zákazník), avšak za 50 centov (teda

bývalých 15 Sk!!!).

A teraz príde pointa – uvedených 50 centov dostanete naspäť. Odrátajú Vám ich z

najbližšieho nákupu.

Hádali sme, keďže sme urobili účet asi za 80 Eur, že čo spomínanú prevádzku

viedlo k tomu, že nás nenechá použiť ich toaletu zadarmo. Podľa mňa pri takom

obrate by to bol stále celkom dobrý kšeft. Dospeli sme k záveru, že dôvodom

bolo, aby WC neslúžilo ako verejné…

Avšak za tú polhodinku, kým hamburgery zmizli v útrobách našich zlatíčok, sme

boli svedkami presne 7 ľudí, ktorí bez problémov preskočili, podliezli či obišli

turniket, medzi nimi aj niekoľko bezdomovcov, ktorí zaručene platiacimi zákazníkmi

spomínanej reštaurácie neboli.

Takže, ak si to mám zosumarizovať:

1. ak malo byť cieľom zamedziť návštevám WC pre „nezákazníkov“ – nepodarilo sa

2. ak malo ísť „toaletové podnikanie“ – asi sa tiež nepodarilo – niektorí sme vydržali,

ostatní preliezli (z princípu – v podstate si deti „ukradli“ jednu malú:-)

Vychádza mi teda z toho jediné  – zmyslom uvedeného bola motivácia zákazníkov,

aby sme sa do reštaurácie vrátili a minuli ďalších možno 80 Eur! A dostali z nich

zľavu ca 2,50 Eur za vycikanie pred mesiacom (doklad na zľavu totiž platí len

mesiac – tiž podstatná info).

 

Nuž tak, milí prevádzkovatelia – ak ste to mysleli takto, tak mám pre Vás aj bod 3.

3. vernostný program – motivácia zákazníkov k ďalšej návšteve: nevyšlo. Ja už k

Vám nikdy neprídem! (tiež z princípu).

 

P.S. Ak by ste Váš Wéckový vernostný program chceli dotiahnuť k dokonalosti, tre-

ba dať na turniket čítačku kódov z pokladničných blokov, ale to by už asi chcelo aj

marketingovú agentúru, že jo:-).